Начало / Какво мислим

Цветелина Тенева

Социалните мрежи – писта за малките

от Цветелина Тенева, 22 ноември 2010

Класическият маркетинг свикна да бъде (по-скоро) еднопосочен „излъчвател“, който се стреми към (по възможност) пълен контрол както над „посланията“, така и над „каналите“, по които те се излъчват до потребителите. Разчита на обем, с други думи честота на облъчване на аудиторията, която - на принципа на кучето на Пáвлов - да се сеща първо за нашата марка когато тръгне да пазарува.


„Искам ли да продавам на всички?” – за смисъла и начина на избор на целеви клиенти (част 2: таргетиране)

от Цветелина Тенева, 4 ноември 2010

Важно е да разделите потребителите на групи по критерии, които имат смисъл за вашия бизнес. След това да изберете към кои от тях с какъв приоритет да се насочите. Ако беше чиста математика, таргетирането щеше да е формула с много зависимости. Целта е тук да ви дадем идеи как да го направите успешно на практика.


„Искам ли да продавам на всички?” – за смисъла и начина на избор на целеви клиенти (част 1: сегментиране)

от Цветелина Тенева, 4 ноември 2010

 Естествено желание на всеки предприемач е да продаде възможно най-много, възможно най-бързо. В същото време, не можем да угодим на всички потребители едновременно – заради различни предпочитания към това какво да „може“ продукта, различни вкусове за дизайн и начин на общуване, а и заради емоционалните предпочитания към една или друга марка


Разпределение на марком бюджета. В какво да инвестирате парите си?

от Цветелина Тенева, 4 ноември 2010

Никой от тези принципи не е самодостатъчен. Няма формули, които да препоръчват тежестта им в едни или други ситуации. В каква доза ще използвате всеки от тях в микса за вашия конкретен случай зависи от професионалната ви преценка. Ролята им е да ви провокира и даде отправни точки в ежедневната работа за популяризиране на вашия продукти и марки.


Измерване на ефективността на маркетинг проекти

Или как маркетинг мениджърът да бъде по-убедителен при защитата на маркетинг бюджета? Маркетингът винаги е бил под натиска да измерва и доказва ефективността на парите, които използва. Кризата катализира този натиск и много маркетинг мениджъри започнаха да виждат измерването като (едва ли не) единствения инструмент да „опазят“ бюджетите си от тотално съкращаване.


Какво е маркетинг? За успешните битки и добрата воля

от Цветелина Тенева, 13 септември 2010

Най-често срещаното разбиране за маркетинг у нас е свързано с популяризиране на фирмите и на техните продукти. Със сигурност това е важна и значима част от маркетинг дейността – най-видимата и осезаемата за широката публика. За да бъде тя успешна, обаче, е нужно да са добре свършени и някои „домашни“, по-невидими маркетинг задачи.


За посланията, обещанията и логото… в края на краищата, маркетингът е просто управление на очакванията!

от Цветелина Тенева, 13 септември 2010

В последните години темата за брандинга става все по-актуална за предприемачите и мениджърите в България. Дори е скъсила сериозно дистанцията с темата „продажби“, която от началото на пазарната икономика у нас винаги е номер 1 :)


В кой бизнес съм всъщност?!

от Цветелина Тенева, 13 септември 2010

Информационните технологии и телекомуникациите са в топ 3 на най-иновативните индустрии. Затова много често предприемачите, които стартират бизнес в тази област, започват със съзнанието и ентусиазма на новатори.
Често предоставянето на желаните продукти или услуги изисква разработка на платформа, чиято рентабилност може да бъде постигната с привличането на много клиенти. Тогава идва въпроса как да успеем да обгрижваме всичките много клиенти така чудесно както първите. И да продължаваме да сме иновативни.


Go-to-market стратегия

от Цветелина Тенева, 13 септември 2010

Думата „стратегия“, с цялото ни уважение към нея, често се свързва с многословни умни мисли и визионерски твърдения. При „Go-to-market“ стратегията (или стратегия за навлизане на пазара), ситуацията е по-различна. Маркетинг стратегията се занимава с това „на кого“ „какво“ предлагаме – стратегията за навлизане на пазара е част от нея и дава отговор на въпроса „как“ това ще се случи.