Начало / Какво мислим

Светлан Станоев

Бизнес модели със социалните мрежи

от Светлан Станоев, 26 ноември 2010

Социалните мрежи са категория онлайн медии или платформи, които позволяват и стимулират дискусии, участието и споделянето на различни форми на съдържание по най-различен начин. Технологиите в тази област включват блогове, уикита, микро-блогове, платформи за социални мрежи и други платформи, които позволяват споделяне на съдържание, генерирано от потребителите. Някои от основните играчи и доставчици на услуги в тази арена са Facebook (социална мрежа), Twitter (микроблогиране), Youtube (съдържание, генерирано от потребителите), LinkedIn, Wikipedia, Flickr, и много други.


Защо бизнес моделиране?

от Светлан Станоев, 4 ноември 2010

В днешно време редица иновативни бизнес модели възникват. Изцяло нови индустрии се формират, докато други – стари – замират. В някои сектори млади компании оспорват позициите на „динозаврите”. Някои от доскоро утвърдени и успешни компании-гиганти са принудени да се „преоткрият” за да се върнат обратно в (променената) игра.


Smart money – защо са smart, за кого са smart, и кога са smart?

от Светлан Станоев, 4 ноември 2010

В днешно време сред инвестиционните и старт-ъп средите все по-често може да се чуе, че едни търсят, а други предлгат т.нар. умни пари. Но не се ли превръща понятието умни пари в поредния бизнес жаргон? Кой какво влага в него?


Стратегията на предприемача: с какъв продукт да стартирам?

от Светлан Станоев, 4 ноември 2010

Един от най-ключовите въпроси за начинаещия предприемач е „как точно да стартирам?“. От старта зависи всичко! Затова е много важно да обмислите как точно да започнете. Особено когато нямате „pattern”, трябва да заложите на събраната пазарна информация и своята интуиция. Ключовите въпроси, свързани със старта, разбира се, са много. Редица от тях се свеждат до това с какъв продукт да започнете.


Стратегията на предприемача: “pattern”

от Светлан Станоев, 4 ноември 2010

 „Има ли нужда да опиша (в детайли) моята стратегия? Какво да включва и какво не описанието на стратегията ми?”. Често получаваме подобни въпроси от предприемачи, които планират или скоро са стартирали своя бизнес идея. Естествено е желанието им да премислят и разиграят различни сценарии как да бъдат успешни. Затова искат да имат добър стратегически план. Но често наблюдават и се вдъхновяват за това от успешни, развити компании.


За риска и възвращаемостта по време на криза. Или какво гледа инвеститорът сега?

от Светлан Станоев, 2 ноември 2010

Различни инвеститори – различни интереси. Все пак, може ли да бъдат изведени общовалидни правила? Това е важно, за да разберем как мисли и какво търси уважаемият Инвеститор – за да знаем какво да предлагаме, а и какво да НЕ предлагаме на неговото внимание.


Стратегията на предприемачa: bootstrap capital

от Светлан Станоев, 2 ноември 2010

Как да започна бизнес като нямам пари? В днешно време инвеститорите инвестират само в тези компании, които вече правят пари; банките дават пари само на тези, които нямат нужда от пари. Как тогава го правят предприемачите – как стартират, ако нямат (достатъчно) пари? Отговорът на този въпрос се нарича bootstrap capital.


Измерване на ефективността на маркетинг проекти

Или как маркетинг мениджърът да бъде по-убедителен при защитата на маркетинг бюджета? Маркетингът винаги е бил под натиска да измерва и доказва ефективността на парите, които използва. Кризата катализира този натиск и много маркетинг мениджъри започнаха да виждат измерването като (едва ли не) единствения инструмент да „опазят“ бюджетите си от тотално съкращаване.


Колко „готов” си да стартираш?

от Светлан Станоев, 13 септември 2010

Независимо дали си на 22 или на 52, дали още учиш или си бил мениджър в различни компании – преди да вземеш решението да стартираш, минаваш през дълги размишления: „Сега ли е момента? Готов ли съм? Това ли е моя бизнес? Ще успея ли? … ”


ROI на времето на предприемача

от Светлан Станоев, 13 септември 2010

Казват, чe най-критична година за един старт-ъп е първата – първият тест дали ще оцелее. Бих казал, че всички години са критични – просто през първата най-често стои въпроса „Как да успея СЕГА?”. След това се променя на „Как да бъда устойчиво успешен и за напред?”.


Страници: 1 | 2